Informatie over A-tot-Z-garantie

De A-tot-Z-garantie van Amazon beschermt je wanneer je artikelen koopt die zijn verkocht en geleverd door een externe verkoper. Onze garantie dekt zowel de tijdige levering als de staat van je artikelen. Als een van beide onbevredigend is, kun je het probleem aan ons melden en ons team zal bepalen of je in aanmerking komt voor een terugbetaling.

Je kunt een A-tot-Z-terugbetalingsverzoek indienen wanneer alle volgende voorwaarden van toepassing zijn:


  1. Je hebt via je account contact opgenomen met de verkoper.
  2. Je hebt twee dagen gewacht op een reactie van de verkoper.
  3. Je aanvraag voldoet aan een van onze A-tot-Z-garantievoorwaarden hieronder:
  • De verkoper heeft het artikel 3 kalenderdagen na de maximale geschatte leverdatum niet geleverd, danwel de tracking toont een leveringsbevestiging (maar je hebt het product niet ontvangen), afhankelijk van welk moment eerder is.
  • Het item dat je hebt ontvangen is beschadigd, defect of niet conform de beschrijving.
  • Je bent van gedachten veranderd en je hebt het artikel teruggestuurd in overeenstemming met het retourbeleid van Amazon, maar je bent niet terugbetaald of de terugbetaling was het verkeerde bedrag. Je moet na ontvangst van het artikel (1) een retourverzoek indienen binnen 14 dagen na ontvangst van het item (of aan het einde van een verlengde retourperiode, bijvoorbeeld bij verlengd retourbeleid met Kerstmis) en (2) de retourzending versturen binnen 30 dagen na het aanmelden daarvan, de datum van het poststempel is hierbij leidend.
  • De verkoper stemde in met een terugbetaling of om het artikel te vervangen, maar je bent niet terugbetaald, de terugbetaling was het verkeerde bedrag of het vervangende artikel is niet verzonden.
  • . Je wilt een artikel retourneren maar de verkoper biedt geen (1) retouradres binnen Nederland, (2) vooraf betaald retouretiket, of (3) volledige terugbetaling zonder verzoek om het artikel te retourneren.
  • Extra kosten zijn in rekening gebracht (bijvoorbeeld door de douane voor een zending naar EU/Nederland), bovenop de aankoop- en verzendprijs die je hebt betaald, en de verkoper heeft deze kosten niet gedekt.
  • Je hebt je claim binnen 90 dagen na de geschatte leverdatum ingediend.

Als je een probleem hebt dat hierboven niet is vermeld, kunt je dat probleem nog steeds melden, maar houd er rekening mee dat we geen terugbetaling kunnen garanderen totdat het onderzoek is voltooid.

Meer informatie over hoe je een terugbetaling kunt aanvragen onder de Amazon A-tot-Z Garantie vind je op onze Hulp#pagina Een A-tot-Z-garantieclaim indienen.

De A-tot-Z-garantie wordt geleverd door Amazon Services Europe S.à r.l., 38 avenue John F. Kennedy, L-1855 Luxemburg, geregistreerd in Luxemburg nr. B-93815, zakelijk licentienummer 100416.

Opmerking:

  • De A-tot-Z-garantie geldt niet voor digitale items, betalingen voor diensten of opgeslagen waardeinstrumenten.
  • Bovendien kom je niet in aanmerking voor een terugbetaling onder de A-tot-Z-garantie, als je een terugboeking instelt bij je betalingsprovider of bank.
  • Deze garantie is alleen van toepassing op aankopen die via de Amazon.nl-website zijn gedaan.

De verwerking van een A-tot-z-Garantieclaim duurt in het algemeen een tot twee weken.

Was deze informatie nuttig?

Hartelijk dank voor je feedback.

Selecteer wat de informatie het beste beschrijft:

Bedankt! Hoewel we niet direct kunnen reageren op je feedback, gebruiken we deze informatie om onze online-Hulp te verbeteren.